Στο 12ο Δ. Σ. Ηλιούπολης εφαρμόζεται πρόγραμμα εκπαίδευσης με τη μέθοδο STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics) σε συνδυασμό με πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής όπου κυρίαρχο ρόλο παίζει η επίλυση προβλήματος, η ανακαλυπτική - διερευνητική μάθηση, ενώ απαιτείται η δημιουργική εμπλοκή των εκπαιδευομένων στην ανακάλυψη της λύσης. Οι μαθητές κατανοούν ότι οι Θετικές Επιστήμες είναι αυτές που τους βοηθούν να αντιληφθούν τον φυσικό κόσμο και να επιλύσουν προβλήματα της καθημερινότητας και του κόσμου γύρω τους.
Η χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής, ιδιαίτερα ελκυστικής για τους μαθητές, προσφέρει τη δυνατότητα εργασίας σε μαθησιακά περιβάλλοντα στα οποία η γνώση οικοδομείται, οι μαθητές γνωρίζουν και χρησιμοποιούν στην πράξη επιστημονικές μεθόδους, καθώς υποθέτουν, πειραματίζονται, έρχονται σε γνωστική σύγκρουση, αναιρούν, αναπροσαρμόζουν τις αρχικές τους υποθέσεις, γνωρίζοντας, ταυτόχρονα, θεμελιώδεις έννοιες της ρομποτικής και του προγραμματισμού. Μια από τις σημαντικότερες προκλήσεις του 21ου αιώνα είναι η ανάπτυξη ενεργών πολιτών, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν ρεαλιστικές και άμεσα εφαρμόσιμες λύσεις για διάφορα θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή, η μετανάστευση, το ενεργειακό πρόβλημα και η χρήση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Για τις ανάγκες της εκπαιδευτικής πράξης θα χρησιμοποιηθεί εκπαιδευτικό πακέτο ρομποτικών κατασκευών. Τα ενεργά στοιχεία θα προγραμματίζονται χρησιμοποιώντας γλώσσα προγραμματισμού, ενώ όλα τα παραπάνω θα συνδυάζονται για τη δημιουργία κατασκευών. Με τη χρήση των εργαλείων Web 2.0 οι μαθητές παράγουν ψηφιακές εφαρμογές και αναπτύσσουν τον τεχνολογικό τους αλφαβητισμό. Δημιουργούν σενάρια διδασκαλίας Μαθηματικών και Φυσικής με τη μεθοδολογία STEAM, φτιάχνουν eBook με θέμα “Τα Μαθηματικά και η Τέχνη”, συνδέουν το STEAM με την πραγματική ζωή με σενάριο Αγγλικών καιProject (πρόσφυγες) και συνδέουν την Αρχαία Μηχανολογία με την Ένταξη (STEAM for All). Επίσης, STEAM και Φυσική Αγωγή,STEAM για κορίτσια και η διδασκαλία της Πληροφορικής χωρίς Υπολογιστές είναι αντικείμενα του προγράμματος. Ο μαθητής βιώνει τη διασύνδεση επιστήμης, τέχνης και μαθηματικών και συνειδητοποιεί τη διττή ανάγκη του ανθρώπινου πνεύματος για έκφραση (τέχνη) και κατανόηση (λογική και μαθηματικά).
Την περίοδο αυτή, το σχολείο βρίσκεται σε συνεργασία με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Πορτογαλία, Φινλανδία, Εσθονία, Αγγλία, Κροατία και ΠΓΔΜ) για τη δημιουργία σύμπραξης σχολείων και την εκπόνηση κοινού Ευρωπαϊκού Αναπτυξιακού Σχεδίου Erasmus+ KA2 με θέμα «STEAM, Learning Environments and Innovative Classrooms». Το θέμα του ελληνικού σχολείου είναι: “Art and Science: How Creativity can enhance scientific minds”. Στο όλο εγχείρημα πολύτιμοι υποστηρικτές αποτελούν το Μουσείο Ηρακλειδών και η STEM Education με πολυετή εμπειρία στο αντικείμενο. Εμπλεκόμενοι εκπαιδευτικοί: Ε. Παρασκευοπούλου, Γ. Κρέτση, Μ. Καλουμένου, Α. Κασκασιάδου, A. Μπαντούνα, Μ. Γιάννου και ο Διευθυντής: Δ. Παπαϊωάννου
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός και συντονίστρια του προγράμματος: Eμμανουέλα Βαμβακά (Πληροφορικός-Μαθηματικός).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου