Νίκος
Καραγιάννης
30.09.2024
Μπορεί τα φώτα της δημοσιότητας να έχουν πέσει στην έναρξη της δεύτερης περιόδου παραχώρησης της Αττικής Οδού, όμως η επόμενη ημέρα του μεγάλου αστικού αυτοκινητόδρομου θα έχει ως ένα από τα βασικά θέματα τις επεκτάσεις, με αιχμή του δόρατος την περίφημη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης που από πολλούς θεωρείται ως η σημαντικότερη νέα οδική παρέμβαση στην Αττική.
Η σήραγγα Ηλιούπολης εφόσον καταφέρει σε μεσοπρόθεσμο διάστημα να οδεύσει προς υλοποίηση θα καταφέρει να συνδέσει τις Λεωφόρους Μεσογείων και Κηφισίας αλλά και τον Καρέα με το Ελληνικό περίπου σε δέκα λεπτά. Η αναγκαιότητα νέων παρεμβάσεων που θα βελτιώσουν τις συνθήκες στην πόλη έχει γίνει θέμα πολλών συζητήσεων ενώ και από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, από κορυφαία στελέχη έχει λεχθεί ότι η Αττική έχει ανάγκη από έργα καθώς έχουμε να δούμε αρκετά χρόνια υλοποίηση στο πεδίο των οδικών υποδομών.
Να θυμίσουμε ότι από τον Μάιο του 2023 έχει κατατεθεί σχετική Πρότυπη Πρότασης του σχήματος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ. Το θέμα της Σήραγγας Ηλιούπολης ενδιαφέρει ιδιαίτερα και την Lamda Development λόγω της επένδυσης του Ελληνικού και της μεγάλης αναβάθμισης της σύνδεσης των νοτίων προαστίων με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η προτεραιοποίηση του project για την Σήραγγα Ηλιούπολης ως επέκταση της Αττικής Οδού σε συνδυασμό με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης μέχρι το ύψος του Ελληνικού, θα βοηθήσει στην βελτίωση του κυκλοφοριακού κορεσμού που παρατηρείται τόσο στην Λεωφόρο Καρέα, όσο και στην Λ.Βουλιαγμένης, ειδικά τις ώρες αιχμής.
Γιατί είναι σημαντική η Σήραγγα Ηλιούπολης
Πρώτον, ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό ο “ελεύθερος” δακτύλιος στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας. Με τον Κηφισό, την Αττική Οδό, τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισόπεδη Λ.Βουλιαγμένης, η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο ελεύθερων από φανάρια αξόνων που θα εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο βορρά-νότου όσο και ανατολής-δύσης. Με λίγα λόγια θα μπορεί κάποιος σε λίγα λεπτά να μετακινείται γρήγορα από τη μία περιοχή στην άλλη ακόμα και αν η απόσταση εντός αστικού ιστού θεωρείται μακρινή.
Δεύτερον, επιτυγχάνεται η γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Σήμερα για να μετακινηθεί κάποιος για παράδειγμα από τον Άλιμο μέχρι το Αεροδρόμιο χρειάζεται σε φυσιολογικές κυκλοφοριακές συνθήκες 45-50 λεπτά δια μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης θα μειωθεί ο χρόνος κατά σχεδόν 15-20 λεπτά ενώ θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και ο άξονας της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, θα υπάρχει πολύ γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, δεδομένου των προβλέψεων για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά. Με τη Σήραγγα Ηλιούπολης, η σύνδεση Καρέα με το Ελληνικό εκτιμάται ότι θα διανύεται σε 10 λεπτά. Αν φανταστούμε ότι σήμερα η Λ.Βουλιαγμένης είναι ιδιαίτερα κορεσμένη για αρκετές ώρες την ημέρα, με την λειτουργία του Ελληνικού το 2026, ο άξονας πρακτικά θα κοκκινήσει από την κίνηση. Με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης και την βοήθεια του Μετρό και του Τραμ η πρόσβαση στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα είναι πιο εύκολη.
Ένα παράδειγμα του τι σημαίνει η Λ.Βουλιαγμένης με τον χώρο του Ελληνικού χωρίς κάποια παρέμβαση, το ζήσαμε στις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Experience Park το 2021 όταν οι οδηγοί χρειάζονταν μέχρι και μισή ώρα για να μπορέσουν να προσεγγίσουν τον χώρο.
Εξίσου σημαντική θα μπορούσε να είναι και η σύνδεση του δικτύου του Τραμ με τον σταθμό Μετρό στη Λ.Βουλιαγμένης καθώς θα επιτρέψει την σύνδεση των δύο μεγάλων λεωφόρων που διασχίζουν τον πόλο του Ελληνικού, αποτρέποντας τη χρήση του ι.χ. Εντός του χώρου σχεδιάζεται η μετακίνηση της γραμμής που οδηγεί από την Λ.Ποσειδώνος στο Αμαξοστάστιο του Τραμ, εντός του διαδρόμου του μεγάλου περιπάτου από την Βουλιαγμένης στην Ποσειδώνος.
Με την σύνδεση του Τραμ με το σταθμό Μετρό θα επιτευχθεί η εύκολη μετάβαση εντός των διάφορων περιοχών εντός του Ελληνικού και κυρίως από την περιοχή της Βουλιαγμένης στην τουριστική ζώνη του Αγίου Κοσμά.
Ποια είναι η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης
Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Για την κατάληξη της εξετάζονται διάφορα σενάρια για το που θα καταλήξει, δηλαδή σε ποιο ύψος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς αυτό εξαρτάται από την τεχνική λύση η οποία θα επιλεγεί βάσει των μελετών που εκπονούνται. Όπου και αν κουμπώσει η σήραγγα, θα είναι με ανισόπεδο κόμβο στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισοπεδοποίηση όλων των κόμβων μέχρι το ύψος του Ελληνικού
Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε θέματα οδικής ασφάλειας. Στο project θα εφαρμοσθούν σύγχρονες τεχνικές , όσο και η τεχνολογία BIM, για να συγκρατηθεί το κόστος που σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 450-500 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές, όμως το τελικό κόστος θα εξακριβωθεί με την υλοποίηση των τελικών μελετών του έργου.
Πρώτον, ολοκληρώνεται σε μεγάλο βαθμό ο “ελεύθερος” δακτύλιος στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Αθήνας. Με τον Κηφισό, την Αττική Οδό, τη Σήραγγα Ηλιούπολης και την ανισόπεδη Λ.Βουλιαγμένης, η Αθήνα θα έχει ένα δίκτυο ελεύθερων από φανάρια αξόνων που θα εξυπηρετεί τις διαμπερείς οδικές μετακινήσεις τόσο βορρά-νότου όσο και ανατολής-δύσης. Με λίγα λόγια θα μπορεί κάποιος σε λίγα λεπτά να μετακινείται γρήγορα από τη μία περιοχή στην άλλη ακόμα και αν η απόσταση εντός αστικού ιστού θεωρείται μακρινή.
Δεύτερον, επιτυγχάνεται η γρήγορη σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και φυσικά με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος. Σήμερα για να μετακινηθεί κάποιος για παράδειγμα από τον Άλιμο μέχρι το Αεροδρόμιο χρειάζεται σε φυσιολογικές κυκλοφοριακές συνθήκες 45-50 λεπτά δια μέσω της Βάρης-Κορωπίου. Με την Σήραγγα Ηλιούπολης θα μειωθεί ο χρόνος κατά σχεδόν 15-20 λεπτά ενώ θα ανακουφιστεί κυκλοφοριακά και ο άξονας της Βάρης-Κορωπίου.
Τρίτον, θα υπάρχει πολύ γρηγορότερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, δεδομένου των προβλέψεων για δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά. Με τη Σήραγγα Ηλιούπολης, η σύνδεση Καρέα με το Ελληνικό εκτιμάται ότι θα διανύεται σε 10 λεπτά. Αν φανταστούμε ότι σήμερα η Λ.Βουλιαγμένης είναι ιδιαίτερα κορεσμένη για αρκετές ώρες την ημέρα, με την λειτουργία του Ελληνικού το 2026, ο άξονας πρακτικά θα κοκκινήσει από την κίνηση. Με την ανισοπεδοποίηση της Λ.Βουλιαγμένης και την βοήθεια του Μετρό και του Τραμ η πρόσβαση στο χώρο της επένδυσης του Ελληνικού εκτιμάται ότι θα είναι πιο εύκολη.
Ένα παράδειγμα του τι σημαίνει η Λ.Βουλιαγμένης με τον χώρο του Ελληνικού χωρίς κάποια παρέμβαση, το ζήσαμε στις πρώτες ημέρες λειτουργίας του Experience Park το 2021 όταν οι οδηγοί χρειάζονταν μέχρι και μισή ώρα για να μπορέσουν να προσεγγίσουν τον χώρο.
Εξίσου σημαντική θα μπορούσε να είναι και η σύνδεση του δικτύου του Τραμ με τον σταθμό Μετρό στη Λ.Βουλιαγμένης καθώς θα επιτρέψει την σύνδεση των δύο μεγάλων λεωφόρων που διασχίζουν τον πόλο του Ελληνικού, αποτρέποντας τη χρήση του ι.χ. Εντός του χώρου σχεδιάζεται η μετακίνηση της γραμμής που οδηγεί από την Λ.Ποσειδώνος στο Αμαξοστάστιο του Τραμ, εντός του διαδρόμου του μεγάλου περιπάτου από την Βουλιαγμένης στην Ποσειδώνος.
Με την σύνδεση του Τραμ με το σταθμό Μετρό θα επιτευχθεί η εύκολη μετάβαση εντός των διάφορων περιοχών εντός του Ελληνικού και κυρίως από την περιοχή της Βουλιαγμένης στην τουριστική ζώνη του Αγίου Κοσμά.
Ποια είναι η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης
Η αστική σήραγγα Ηλιούπολης θα ξεκινά περίπου από τα στρατόπεδα Σακκέτα και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης. Για την κατάληξη της εξετάζονται διάφορα σενάρια για το που θα καταλήξει, δηλαδή σε ποιο ύψος της Λεωφόρου Βουλιαγμένης καθώς αυτό εξαρτάται από την τεχνική λύση η οποία θα επιλεγεί βάσει των μελετών που εκπονούνται. Όπου και αν κουμπώσει η σήραγγα, θα είναι με ανισόπεδο κόμβο στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στη συνέχεια το έργο περιλαμβάνει ανισοπεδοποίηση όλων των κόμβων μέχρι το ύψος του Ελληνικού
Η σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 3 χιλιόμετρα και θα αποτελείται από δύο διακριτούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Θα διαθέτει τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε θέματα οδικής ασφάλειας. Στο project θα εφαρμοσθούν σύγχρονες τεχνικές , όσο και η τεχνολογία BIM, για να συγκρατηθεί το κόστος που σήμερα υπολογίζεται σε περίπου 450-500 εκατ. ευρώ, σε τρέχουσες τιμές, όμως το τελικό κόστος θα εξακριβωθεί με την υλοποίηση των τελικών μελετών του έργου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου