Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025

Άκης Σκέρτσος:Τι έχει γίνει στους ελληνικούς σιδηροδρόμους τα τελευταία 2 χρόνια και τι μένει να γίνει έως το 2027;


Την παρακάτω ανάρτηση του κ. Σκέρτσου την είδαμε στο προσωπικό προφίλ του συνδημότη μας και Τομεάρχη Μεταφορών της ΝΔ κ. Αθανάσιου Βαμβίνη.
Το γράφουμε αυτό προφανέστατα για να καταδείξουμε πως κάποια κεντροδεξιά στελέχη της πόλης μας,  λειτουργούν ωφέλιμα για την κοινωνία    με γνώμονα το συμφέρον της χώρας και της παράταξής μας , και δεν κρύβονται δύο μέρες πριν τα συλλαλητήρια των πολιτικών μας αντιπάλων για την τραγωδία των Τεμπών. Γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη να πληροφορηθεί τα πόσα έκανε αυτή η κυβέρνηση στο θέμα των σιδηροδρόμων,  και να δίνονται δημόσια απαντήσεις σε όσους εργαλειοποιούν τον δικαιολογημένο πόνο των συγγενών των θυμάτων των Τεμπών , για να αποκομίσουν μικροπολιτικά οφέλη. Είναι ακόμα μια δημόσια παρέμβαση του κ.  Αθανάσιου Βαμβίνη προς τη σωστή κατεύθυνση και εμείς που δεν τον στηρίξαμε στην προσπάθειά του να κατέλθει ως υποψήφιος δήμαρχος Ηλιούπολης έχουμε χρέος να την αναδείξουμε. Μάταια περιμένουμε από άλλα κεντροδεξιά στελέχη της πόλης μας να αναδείξουν το κυβερνητικό έργο αφού αυτή την περίοδο ασχολούνται με το να επαινέσουν κομμουνιστές δημάρχους , λες και ο κόσμος δεν γνωρίζει τι είναι κομμουνισμός και πόσο υπέφεραν και υποφέρουν λαοί η οποία είχαν την ατυχία να τον βιώσουν στο πετσί τους. Πρόκειται για την εγκληματικότερη ιδεολογία που έχει περάσει ποτέ από την ανθρωπότητα,  και εδώ κάποιοι μας παρουσιάζουν κομμουνιστές δημάρχους  ως "Αγίους" , αγνοώντας πως  τυφλά και εις βάρος της πατρίδας μας και της πόλης μας, τον υπηρέτησαν όσο ζούσαν! Απέραντη υποκρισία το να ομιλούν περί Δημοκρατίας οι κομμουνιστές και απίστευτα αφελείς όσοι υμνώντας τους θεωρούν πως μπορούν να επιβιώσουν πολιτικά! 

Ανάρτηση του Υπουργού Επικρατείας Akis Skertsos.
Κάθε τραγωδία που οδηγεί σε απώλεια ζωής πρέπει να λειτουργεί ως καταλύτης αφύπνισης και επιτάχυνσης για όσα μένει να γίνουν ώστε να μην ζήσουμε ξανά κάτι αντίστοιχο.
Γι’αυτό και επιβάλλεται, μέσα στο θόρυβο χωρίς καμία θετική πρόταση που σκοπίμως καλλιεργεί η αντιπολίτευση, να αναδείξουμε και να επαναλαμβάνουμε διαρκώς τι έχουμε κάνει από το 2023 έως σήμερα στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και τι μένει να γίνει έως το 2027 ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα, πιο ασφαλή και ευρωπαϊκά τρένα σε 5 βασικούς άξονες.
Στενή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων για την ασφάλεια του εθνικού μας δικτύου.
Από την πρώτη στιγμή απευθυνθήκαμε στους ευρωπαίους εταίρους μας για να λάβουμε τεχνική βοήθεια και καθοδήγηση.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέθεσε στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) την εκπόνηση Έκθεσης για την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας σχετικά με την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα. Η έκθεση, που υποβλήθηκε τον Οκτώβριο του 2023, οδήγησε στη διαμόρφωση ενός Σχεδίου Δράσης υπό τον συντονισμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με τη συμβολή ευρωπαϊκών θεσμών.
Το Σχέδιο Δράσης για την Ασφάλεια και Διαλειτουργικότητα βρίσκεται ήδη σε φάση υλοποίησης, με στόχο τη συνολική βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας στην Ελλάδα. Έχουν ήδη υποβληθεί 3 αναφορές προόδου του πλάνου δράσης (Σεπτέμβριος 2024, Νοέμβριος 2024 και Ιανουάριος 2025), με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2026, το οποίο καλύπτει 5 βασικές θεματικές:
Εφαρμογή συστημικής προσέγγισης στη σιδηροδρομική ασφάλεια, με βάση το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο.
Βελτίωση των διαδικασιών διαπίστευσης, παρακολούθησης και κοινοποίησης για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Όλες οι δράσεις της εν λόγω θεματικής έχουν ολοκληρωθεί.
Οργανωτική μεταρρύθμιση του σιδηροδρομικού τομέα (προχώρησε).
Ενίσχυση του Εθνικού Φορέα Διερεύνησης (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Προώθηση γνώσης και κουλτούρας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.
Σχέδιο 24 κρίσιμων έργων με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 2,4 δις ευρώ για ασφαλείς γραμμές και τρένα.
Τα έργα αυτά αφορούν την επέκταση και ολοκλήρωση τόσο των σιδηροδρομικών υποδομών όσο και των συστημάτων ασφαλείας σε όλο το βασικό δίκτυο κορμού ενώ καλύπτουν και τις ζημιές που υπέστη το δίκτυο μετά την καταιγίδα του Daniel.
Μεταξύ αυτών, η Σύμβαση 717 για τη Σηματοδότηση και Τηλεδιοίκηση παραδόθηκε πλήρως τον Σεπτέμβριο του 2023, στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας. Σήμερα λειτουργεί από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη στο 80% του δικτύου πλην του τμήματος στην περιοχή της Θεσσαλίας που καταστράφηκε από την καταιγίδα Daniel.
Έχουν τεθεί σε λειτουργία 4 Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων και 5 Κέντρα Ελέγχου Τηλεδιοίκησης.
Υπεγράφη επίσης τον Μάρτιο του 2024, η Σύμβαση μεταξύ ΓΑΙΑΟΣΕ και Hitachi Rail για την επαναφορά σε λειτουργία του ETCS επί συρμών. Μέχρι σήμερα, έχουν αναταχθεί τα συστήματα ETCS σε 74 από τα 115 οχήματα που προβλέπονται στη Σύμβαση. Αναμένεται η ολοκλήρωση της σύμβασης μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2025.
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για τη εγκατάσταση GSM-R σε νέα τμήματα του σιδηροδρομικού άξονα.
Σήμερα είναι εγκατεστημένο και λειτουργικό στο 78% του δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Έχει εκκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία για την αντικατάσταση 90 αυτόματων συστημάτων ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) παλαιάς τεχνολογίας, συνολικού κόστους €25 εκατ.
Λειτουργική και οργανωσιακή ενοποίηση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ με με αύξηση οικονομικών και ανθρώπινων πόρων σε μια νέα εταιρία την «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος» με στόχο την επιτάχυνση των έργων.
Η κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο προχώρησε στην ενοποίηση των 2 οργανισμών σε 1 φορέα. Ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ αυξήθηκε από τα 45 στα 75 εκ. Ευρώ.
Συνολικά το προσωπικό του ΟΣΕ αριθμεί σήμερα 1.317 άτομα, έναντι 1.096 ατόμων στο τέλος του 2023 και παράλληλα ολοκληρώνεται μέσω ΑΣΕΠ, η πρόσληψη 140 νέων μόνιμων στελεχών για κρίσιμες θέσεις στο τέλος του 1ου τριμήνου του 2025. Έχουν ήδη προσληφθεί και εκπαιδεύονται 120 εργαζόμενοι (με ΔΠΥ), που θα καλύψουν μέρος των αναγκών σε σταθμάρχες και κλειδούχους. Έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΠΥΣ 51) η αύξηση προσωπικού κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους. Τέλος, έχουν ολοκληρωθεί οι προσλήψεις περίπου 450 υπαλλήλων με Δελτίο Παροχής Υπηρεσιών και έχουν ήδη αναλάβει εργασία σε τομείς της κυκλοφορίας, της συντήρησης της γραμμής και των συστημάτων.
Ενεργοποίηση και στελέχωση του Εθνικού Οργανισμού για τη Διερεύνηση Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).
Με τη συνδρομή της ΕΕ, Τον Σεπτέμβριο του 2023, ορίστηκαν τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΔΑΣΑΑΜ καθιστώντας τον Οργανισμό λειτουργικό.
Ολοκληρώθηκε, τον Δεκέμβριο του 2024, η θεσμοθέτηση για την ενίσχυση της λειτουργικής ανεξαρτησίας και οικονομικής αυτονομίας του Οργανισμού.
Έχει ήδη στελεχωθεί με 3 σιδηροδρομικούς διερευνητές, ενώ δύο ακόμα διερευνητές είναι υπό μετάταξη.
Το προσωπικό του Φορέα συμμετέχει σε συνεχείς εκπαιδεύσεις σχετικά με τη διερεύνηση ατυχημάτων και συμβάντων, τόσο μέσω της καθοδήγησης και της συνδρομής του ERA κατά τη διερεύνηση των ατυχημάτων και συμβάντων, όσο και μέσω των σεμιναρίων που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του TSI.
Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ είναι πλέον μέλος του ευρωπαϊκού δικτύου εθνικών αρχών διερεύνησης, συμμετέχει ενεργά στις συναντήσεις και τις επιμορφώσεις που πραγματοποιούνται και υπάγεται στην εποπτεία του ERA.
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου αυτού το 2027 η χώρα μας θα διαθέτει σύγχρονους, πιο ασφαλείς και ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμου

Άκης Σκέρτσος 
Υπουργός Επικρατείας 







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Εμφανιζόμενη ανάρτηση

Γεωργία- Χαρά Γκούβα: Διαβεβαίωση του δημάρχου Ηλιούπολης Ευστάθιου Ψυρρόπουλου για την στήριξη των γυναικών.....

Υπάρχουν γυναίκες με αναπηρία στο Δήμο μας οι οποίες δεν απολαμβάνουν τα δικαιώματά τους αλλά τηρούν τις υποχρεώσεις τους, δεν έχουν πρόσ...