Μεσαιωνιστές, σκοταδιστές και αγαθοί (όχι με την αρχαία έννοια) όλης της ταλαίπωρης χώρας ενωθείτε...Κανιβαλίστε τρώγοντας σώμα και πίνοντας αίμα...Πάρτε λαδωμένα νερά απ' τις κολυμπήθρες και ψεκαστήτε...Βάλτε όμως και καμιά πλεξούδα σκόρδα πάνω σας γιατί, αν πεθάνω προς χαριν της "αγαθότητάς" σας θα βρυκολακιάσω και θα "μεταλάβω" με το δικό σας αίμα και σώμα...Αμάν πια...»
Η πώρωση δεν έχει μέτρο. Επειδή με πληροφόρησαν για την παραπάνω ανάρτηση οδοντιάτρου και διατελέσαντος παράγοντα στην πόλη μας, διέκοψα τη νηστεία από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την βρήκα και παρέθεσα ως σχόλιο το παρακάτω κείμενο. Βέβαια αφορά ανθρώπους με λογική και σωφροσύνη, όχι ανθρώπους με παρωπίδες και εξαρτημένους από κομματικά κατασκευάσματα. Φυσικά δεν μπορεί να διαλύσει τα τείχη που φτιάχνει η ιδεολογική περιχαράκωση, όσα τείχη του Βερολίνου και αν γκρεμιστούν. Αλλά ο συγγραφεύς της εν χρήση Θείας Λειτουργίας, ιερός Χρυσόστομος μιας και χρησιμοποιούν οι θετικά σχολιάσαντες τον οδοντίατρο, το όνομά του, δεν θα συμφωνούσε με την παραπάνω ανάρτηση αλλά με την παρακάτω, του μοριακού βιολόγου, Θεολόγου (κύριο όνομα) Παπαδόπουλου.
"Από τα φοιτητικά μου χρόνια προσπαθώ, μεταξύ άλλων, ένα πράγμα. Να μην συγχέω τα θέματα πίστεως με ζητήματα επιστήμης. Να μην τα αναλύω προσπαθώντας να αποδείξω τα αναπόδεικτα και να τα τεκμηριώσω με επιστημονικές πρακτικές. Είναι και ανώφελο και εσφαλμένο. Διότι το υπέρλογο της πίστεως δεν εμπίπτει στο πλαίσιο της λογικής του πειράματος. Άλλωστε η ομολογία της πίστεως αποκαλύπτεται κυρίως με το παράδειγμα μας και τη ζωή μας και όχι με τα λόγια μας.
Για τον Ορθόδοξο Χριστιανό μέσα στο Άγιο Ποτήριο βρίσκεται η Ζωή, το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Για όλους τους άλλους άρτος και οίνος. Τι σημαίνει αυτό; Αν το πάμε στο εργαστήριο θα επιβεβαιωθεί ότι όντως άρτος και οίνος είναι κι όχι αίμα και σώμα ανθρώπινο. Άρα για την Πολιτεία ένας ενοριακός ναός είναι απλά ο χώρος συνάθροισης ανθρώπων που μερικοί από αυτούς κοινωνούν από κοινό ποτήριο με το ίδιο κουτάλι. Τέλος.
Πάμε τώρα στην ανάλυση. Ένας μη ελεγμένος ασθενής ή φορέας του CoViD-19 που χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς σε ώρα αιχμής δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Άρα κόβονται οι δημόσιες συγκοινωνίες. Ένας ασθενής φούρναρης που ζυμώνει και πουλά ψωμί δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Ένας που φτιάχνει καφέ και τον δίνει σε εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά απλά κλείνοντας το πλαστικό καπάκι ή πιάνοντας το καλαμάκι δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Ένας ταμίας σε σούπερ μάρκετ; Είναι. Που θέλω να καταλήξω. Αν φτάσουμε στο σημείο να θεωρούμε κίνδυνο για τη δημόσια υγεία τον εκκλησιασμό τότε θα πρέπει να κλείσουν όλα. Μέχρι τότε οποιαδήποτε άλλη κουβέντα είναι εκ του πονηρού. Διότι ο Θεός μας έδωσε και κοινό νου και γνώση και η Ιερά Σύνοδος είπε το αυτονόητο. Τηρούμε τους κανόνες προσωπικής υγιεινής αλλά και καθαριότητας των ναών όπως σε κάθε χώρο συνάθροισης πολλών ανθρώπων και δεν προσερχόμαστε για εκκλησιασμό όντας ασθενείς.
Τώρα από τα λίγα που ξέρω η μετάδοση ασθενειών από τη Θεία Κοινωνία αν συνέβαινε τότε θα είχαμε αφανιστεί εμείς οι Ορθόδοξοι. Προς θλίψη των υπολοίπων, ζούμε. Κι αυτό διότι από τα πρώτα χρόνια της Εκκλησίας οι χριστιανοί ήταν αυτοί που περιέθαλπταν και φυσικά κοινωνούσαν όχι απλά τους ασθενείς αλλά και εκείνους που οι τότε κοινωνίες είχαν εγκαταλείψει ή θέσει στο περιθώριο. Οι φυματικοί στα σανατόρια ανάμεσα τους ο άγιος Παΐσιος, οι λεπροί στη Χίο που τους κοινωνούσε ο άγιος Άνθιμος και μετά στην Αθήνα ο γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης. Οι τόσοι και τόσοι άγνωστοι ασθενείς και φορείς του AIDS(όποιος πει ότι δεν μεταδίδεται o ιός του AIDS με το σάλιο δε γνωρίζει αν υπάρχει ανοιχτή πληγή στο στόμα του άλλου και επίσης αν αξιολογείται με αντιικές ιδιότητες το σάλιο όπως επιχειρηματολογούν τότε να υποθέσω είμαστε ΟΚ;) και πολλοί άλλοι ασθενείς λοιμωδών νοσημάτων.
Τελευταίο παράδειγμα ο πατέρας Θεμιστοκλής Αδαμόπουλος στη Σιέρα Λεόνε που κοινωνούσε ασθενείς με Έμπολα. Ζει και βασιλεύει. Το θαύμα υπήρχε υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει από τη στιγμή που παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο ίδιος ο Χριστός. Όσοι λιθοβολούν την Εκκλησία θα το κάνουν ακόμα και νεκρό να δουν να ανασταίνεται. Αγνοούν όμως κάτι. Η Εκκλησία δε ζει στους ναούς. Επιβίωσε διωγμών, ρίζωσε στις κατακόμβες κι άνθησε στα παγωμένα Γκουλάγκ. Κάθε περαιτέρω ανάλυση είναι και μάταιη και ανώφελη. "
Συνεχίζοντας λοιπόν, λέω μαζί με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο από την πρώτη ευχή της λειτουργίας του "Κύριε, Θεέ μας, ... ποὺ ἡ ἀγάπη σου εἶναι ἀμέτρητη καὶ ἡ φιλανθρωπία σου ἀνέκφραστη· ἐσὺ Δέσποτα, ρίξε τὸ βλέμμα σου ἐπάνω μας ... καὶ δεῖξε σὲ μᾶς καὶ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ προσεύχονται μαζί μας πλούσια τὴν ἀγάπη σου καὶ τὴ συμπόνια σου». Αυτά βέβαια, δεν μπορεί να τα πει ένας άνθρωπος ο οποίος ζει το δράμα της ζωής σαν σπίλους και ρυτίδες, που τον τρομάζουν γιατί του δείχνουν τον θάνατο, ώστε να μας απειλεί δημόσια ότι θα βρικολακιάσει. Ναι δεν μπορεί, γιατί θέλησε να ζήσει όπως ο Εωσφόρος κάνοντας τον εαυτό του Θεό, με αποτέλεσμα να μην ζήσει με ειρήνη. Έτσι δεν θα καταλάβει ποτέ αυτό που ζητά ο Ιερός Πατέρας στο κείμενο του λίγο πριν την Θεία Μετάληψη για τους "κανιβάλους", όπως μας ονομάζει ο εν λόγω οδοντίατρος.
Δεν θα μιλήσω για την λογική αφού δεν σταματούν το παραλήρημα για να την ακούσουν. Αλλά η εκκλησία έκλεισε όλες τις δομές και ανέστειλε τις ανθρώπινες δράσεις της. Επανέλαβε τα αυτονόητα προς τα μέλη της και προέτρεψε σύνεση. Τώρα όταν θα με καλέσει ένας ασθενής με κορωνοϊό να τον μεταλάβω θα του πω αν σου βγάλει το δόντι ο γιατρός, θα το κάνω και εγώ.
Αγαπητοί, πολλά λένε όσοι ποτέ δεν προσήλθαν ή και δεν θα προσέλθουν εμπρός στο Άγιο Ποτήριο Του "όστις θέλει". Οι επαγγελματίες άθεοι και τα τσιράκια τους, βρήκαν μια αφορμή να βγουν από την αφάνεια τους, με φληναφήματα και ψεύδη και να διαλαλήσουν τα συμπλέγματα τους. Χτυπιόταν ο άλλος στην Βουλή για την Θεία Κοινωνία, σαν να ΄χαμε 84 νεκρούς εξ αιτίας της ανακοίνωσης της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αυτό μάλιστα την ημέρα που ο Πάπας της Ρώμης έκανε έκκληση στους Ιερείς να μεταβαίνουν και να κοινωνούν όσους ασθενούν με κορωνοϊό. Ναι, τα έλεγε εκείνος που έχει συνευθύνη για τους 102 καμένους στο Μάτι και οι όμοιοι του. Ωρύονται προβάλλοντας τις ιδεολογικές αγκυλώσεις τους.
Όλα αυτά από την ζήλια τους, στην χαρά που βιώνουμε οι Χριστιανοί σε κάθε Θεία Μετάληψη, όπου επαναλαμβάνουμε τα λόγια της μεταβολής: Θεέ "Σοῦ προσφέρομε ἀκόμα αὐτὴ τὴ λογικὴ καὶ ἀναίμακτη λατρεία καὶ σὲ παρακαλοῦμε καὶ δεόμαστε καὶ ἱκετεύομε· στεῖλε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου ἐπάνω σ᾿ ἐμᾶς κι ἐπάνω σ᾿ αὐτὰ ἐδῶ τὰ δῶρα. Καὶ κάμε αὐτὸν τὸν ἄρτο τίμιο σῶμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν. Κι αὐτὸν τὸν οἶνο, ποὺ εἶναι μέσα σὲ τοῦτο τὸ ποτήριο, τίμιο αἷμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν.Καὶ κάμε τούτη τὴ μεταβολὴ μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου. Ἀμήν. Ἀμήν. Ἀμήν. Ὥστε σὲ κείνους ποὺ μεταλαβαίνουν νὰ γίνουν γιὰ νὰ γαληνέψη ἡ ψυχή τους, γιὰ νὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους, γιὰ νὰ λάβουν τὶς δωρεὲς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γιὰ νὰ πάρουν θέση στὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, γιὰ νὰ ἔχουν παρρησία ἐνώπιόν σου κι ὄχι γιὰ νὰ ἁμαρτήσουν καὶ νὰ κατακριθοῦν. Ἀκόμα σοῦ προσφέρομε τὴ λογικὴ αὐτὴν ἐδῶ λατρεία γιὰ κείνους ποὺ ἀναπαύθηκαν μὲ πίστη, …" γιατί εμείς μπορούμε και προσευχόμαστε και για τους νεκρούς, αφού δεν μας τρομάζει ο θάνατος.
αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου
"Από τα φοιτητικά μου χρόνια προσπαθώ, μεταξύ άλλων, ένα πράγμα. Να μην συγχέω τα θέματα πίστεως με ζητήματα επιστήμης. Να μην τα αναλύω προσπαθώντας να αποδείξω τα αναπόδεικτα και να τα τεκμηριώσω με επιστημονικές πρακτικές. Είναι και ανώφελο και εσφαλμένο. Διότι το υπέρλογο της πίστεως δεν εμπίπτει στο πλαίσιο της λογικής του πειράματος. Άλλωστε η ομολογία της πίστεως αποκαλύπτεται κυρίως με το παράδειγμα μας και τη ζωή μας και όχι με τα λόγια μας.
Για τον Ορθόδοξο Χριστιανό μέσα στο Άγιο Ποτήριο βρίσκεται η Ζωή, το Σώμα και το Αίμα του Χριστού. Για όλους τους άλλους άρτος και οίνος. Τι σημαίνει αυτό; Αν το πάμε στο εργαστήριο θα επιβεβαιωθεί ότι όντως άρτος και οίνος είναι κι όχι αίμα και σώμα ανθρώπινο. Άρα για την Πολιτεία ένας ενοριακός ναός είναι απλά ο χώρος συνάθροισης ανθρώπων που μερικοί από αυτούς κοινωνούν από κοινό ποτήριο με το ίδιο κουτάλι. Τέλος.
Πάμε τώρα στην ανάλυση. Ένας μη ελεγμένος ασθενής ή φορέας του CoViD-19 που χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς σε ώρα αιχμής δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Άρα κόβονται οι δημόσιες συγκοινωνίες. Ένας ασθενής φούρναρης που ζυμώνει και πουλά ψωμί δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Ένας που φτιάχνει καφέ και τον δίνει σε εκατοντάδες ανθρώπους καθημερινά απλά κλείνοντας το πλαστικό καπάκι ή πιάνοντας το καλαμάκι δεν είναι δημόσιος κίνδυνος; Είναι. Ένας ταμίας σε σούπερ μάρκετ; Είναι. Που θέλω να καταλήξω. Αν φτάσουμε στο σημείο να θεωρούμε κίνδυνο για τη δημόσια υγεία τον εκκλησιασμό τότε θα πρέπει να κλείσουν όλα. Μέχρι τότε οποιαδήποτε άλλη κουβέντα είναι εκ του πονηρού. Διότι ο Θεός μας έδωσε και κοινό νου και γνώση και η Ιερά Σύνοδος είπε το αυτονόητο. Τηρούμε τους κανόνες προσωπικής υγιεινής αλλά και καθαριότητας των ναών όπως σε κάθε χώρο συνάθροισης πολλών ανθρώπων και δεν προσερχόμαστε για εκκλησιασμό όντας ασθενείς.
Τώρα από τα λίγα που ξέρω η μετάδοση ασθενειών από τη Θεία Κοινωνία αν συνέβαινε τότε θα είχαμε αφανιστεί εμείς οι Ορθόδοξοι. Προς θλίψη των υπολοίπων, ζούμε. Κι αυτό διότι από τα πρώτα χρόνια της Εκκλησίας οι χριστιανοί ήταν αυτοί που περιέθαλπταν και φυσικά κοινωνούσαν όχι απλά τους ασθενείς αλλά και εκείνους που οι τότε κοινωνίες είχαν εγκαταλείψει ή θέσει στο περιθώριο. Οι φυματικοί στα σανατόρια ανάμεσα τους ο άγιος Παΐσιος, οι λεπροί στη Χίο που τους κοινωνούσε ο άγιος Άνθιμος και μετά στην Αθήνα ο γέροντας Ευμένιος Σαριδάκης. Οι τόσοι και τόσοι άγνωστοι ασθενείς και φορείς του AIDS(όποιος πει ότι δεν μεταδίδεται o ιός του AIDS με το σάλιο δε γνωρίζει αν υπάρχει ανοιχτή πληγή στο στόμα του άλλου και επίσης αν αξιολογείται με αντιικές ιδιότητες το σάλιο όπως επιχειρηματολογούν τότε να υποθέσω είμαστε ΟΚ;) και πολλοί άλλοι ασθενείς λοιμωδών νοσημάτων.
Τελευταίο παράδειγμα ο πατέρας Θεμιστοκλής Αδαμόπουλος στη Σιέρα Λεόνε που κοινωνούσε ασθενείς με Έμπολα. Ζει και βασιλεύει. Το θαύμα υπήρχε υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει από τη στιγμή που παρέδωσε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας ο ίδιος ο Χριστός. Όσοι λιθοβολούν την Εκκλησία θα το κάνουν ακόμα και νεκρό να δουν να ανασταίνεται. Αγνοούν όμως κάτι. Η Εκκλησία δε ζει στους ναούς. Επιβίωσε διωγμών, ρίζωσε στις κατακόμβες κι άνθησε στα παγωμένα Γκουλάγκ. Κάθε περαιτέρω ανάλυση είναι και μάταιη και ανώφελη. "
Συνεχίζοντας λοιπόν, λέω μαζί με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο από την πρώτη ευχή της λειτουργίας του "Κύριε, Θεέ μας, ... ποὺ ἡ ἀγάπη σου εἶναι ἀμέτρητη καὶ ἡ φιλανθρωπία σου ἀνέκφραστη· ἐσὺ Δέσποτα, ρίξε τὸ βλέμμα σου ἐπάνω μας ... καὶ δεῖξε σὲ μᾶς καὶ σ᾿ αὐτοὺς ποὺ προσεύχονται μαζί μας πλούσια τὴν ἀγάπη σου καὶ τὴ συμπόνια σου». Αυτά βέβαια, δεν μπορεί να τα πει ένας άνθρωπος ο οποίος ζει το δράμα της ζωής σαν σπίλους και ρυτίδες, που τον τρομάζουν γιατί του δείχνουν τον θάνατο, ώστε να μας απειλεί δημόσια ότι θα βρικολακιάσει. Ναι δεν μπορεί, γιατί θέλησε να ζήσει όπως ο Εωσφόρος κάνοντας τον εαυτό του Θεό, με αποτέλεσμα να μην ζήσει με ειρήνη. Έτσι δεν θα καταλάβει ποτέ αυτό που ζητά ο Ιερός Πατέρας στο κείμενο του λίγο πριν την Θεία Μετάληψη για τους "κανιβάλους", όπως μας ονομάζει ο εν λόγω οδοντίατρος.
Δεν θα μιλήσω για την λογική αφού δεν σταματούν το παραλήρημα για να την ακούσουν. Αλλά η εκκλησία έκλεισε όλες τις δομές και ανέστειλε τις ανθρώπινες δράσεις της. Επανέλαβε τα αυτονόητα προς τα μέλη της και προέτρεψε σύνεση. Τώρα όταν θα με καλέσει ένας ασθενής με κορωνοϊό να τον μεταλάβω θα του πω αν σου βγάλει το δόντι ο γιατρός, θα το κάνω και εγώ.
Αγαπητοί, πολλά λένε όσοι ποτέ δεν προσήλθαν ή και δεν θα προσέλθουν εμπρός στο Άγιο Ποτήριο Του "όστις θέλει". Οι επαγγελματίες άθεοι και τα τσιράκια τους, βρήκαν μια αφορμή να βγουν από την αφάνεια τους, με φληναφήματα και ψεύδη και να διαλαλήσουν τα συμπλέγματα τους. Χτυπιόταν ο άλλος στην Βουλή για την Θεία Κοινωνία, σαν να ΄χαμε 84 νεκρούς εξ αιτίας της ανακοίνωσης της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αυτό μάλιστα την ημέρα που ο Πάπας της Ρώμης έκανε έκκληση στους Ιερείς να μεταβαίνουν και να κοινωνούν όσους ασθενούν με κορωνοϊό. Ναι, τα έλεγε εκείνος που έχει συνευθύνη για τους 102 καμένους στο Μάτι και οι όμοιοι του. Ωρύονται προβάλλοντας τις ιδεολογικές αγκυλώσεις τους.
Όλα αυτά από την ζήλια τους, στην χαρά που βιώνουμε οι Χριστιανοί σε κάθε Θεία Μετάληψη, όπου επαναλαμβάνουμε τα λόγια της μεταβολής: Θεέ "Σοῦ προσφέρομε ἀκόμα αὐτὴ τὴ λογικὴ καὶ ἀναίμακτη λατρεία καὶ σὲ παρακαλοῦμε καὶ δεόμαστε καὶ ἱκετεύομε· στεῖλε τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου ἐπάνω σ᾿ ἐμᾶς κι ἐπάνω σ᾿ αὐτὰ ἐδῶ τὰ δῶρα. Καὶ κάμε αὐτὸν τὸν ἄρτο τίμιο σῶμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν. Κι αὐτὸν τὸν οἶνο, ποὺ εἶναι μέσα σὲ τοῦτο τὸ ποτήριο, τίμιο αἷμα τοῦ Χριστοῦ σου. Ἀμήν.Καὶ κάμε τούτη τὴ μεταβολὴ μὲ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα σου. Ἀμήν. Ἀμήν. Ἀμήν. Ὥστε σὲ κείνους ποὺ μεταλαβαίνουν νὰ γίνουν γιὰ νὰ γαληνέψη ἡ ψυχή τους, γιὰ νὰ συγχωρεθοῦν οἱ ἁμαρτίες τους, γιὰ νὰ λάβουν τὶς δωρεὲς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, γιὰ νὰ πάρουν θέση στὴ βασιλεία τῶν οὐρανῶν, γιὰ νὰ ἔχουν παρρησία ἐνώπιόν σου κι ὄχι γιὰ νὰ ἁμαρτήσουν καὶ νὰ κατακριθοῦν. Ἀκόμα σοῦ προσφέρομε τὴ λογικὴ αὐτὴν ἐδῶ λατρεία γιὰ κείνους ποὺ ἀναπαύθηκαν μὲ πίστη, …" γιατί εμείς μπορούμε και προσευχόμαστε και για τους νεκρούς, αφού δεν μας τρομάζει ο θάνατος.
αρχιμανδρίτης Σεραφείμ Δημητρίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου