
Η Ενωτική Αγωνιστική Συσπείρωση Εργαζομένων ΟΤΑ (ΕΑΣ-ΟΤΑ) καταγγέλλει τη δημοτική αρχή Καισαριανής για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στην υπηρεσίες καθαριότητας και για την πολιτική που θέτει σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων.
Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, εργαζόμενη στην περισυλλογή ανακυκλώσιμων υλικών λιποθύμησε κατά τη διάρκεια της εργασίας της, μέσα στην καμπίνα του απορριμματοφόρου, στη θέση του συνοδηγού. Το περιστατικό δεν ήταν «ατυχές» ούτε «μεμονωμένο». Ήταν το αναμενόμενο αποτέλεσμα της εργασίας κάτω από συνθήκες καύσωνα, σε όχημα που δεν διαθέτει κλιματισμό και με στοιχειώδεις ελλείψεις που μετατρέπουν την καθημερινή εργασία σε δοκιμασία αντοχών.
Ακόμη πιο προκλητικό είναι το γεγονός ότι την προηγούμενη ημέρα είχε χαλάσει ο μηχανισμός του παραθύρου του οδηγού. Αντί να επισκευαστεί η βλάβη, αφαιρέθηκε ο μηχανισμός από το παράθυρο του συνοδηγού και τοποθετήθηκε στη θέση του οδηγού, με αποτέλεσμα το παράθυρο του συνοδηγού να παραμείνει κλειστό. Έτσι, οι εργαζόμενοι κλήθηκαν να δουλέψουν μέσα σε συνθήκες αποπνικτικής ζέστης, χωρίς κλιματισμό και χωρίς δυνατότητα επαρκούς αερισμού.
Η ειρωνεία ξεπερνά κάθε όριο. Την ίδια ημέρα, μετά το τέλος της αποκομιδής, ο δήμαρχος είχε προγραμματιστεί συνάντηση (που δεν πραγματοποιήθηκε, λόγω του λιποθυμικού συμβάντος) με τους εργαζόμενους της καθαριότητας για να τους ασκήσει κριτική για την απόδοσή τους. Αντί, ο δήμαρχος, να απολογηθεί για την κατάσταση του στόλου και για τις επικίνδυνες συνθήκες εργασίας, ήθελε να κουνήσει το δάχτυλο σε ανθρώπους που καθημερινά δίνουν μάχη για να κρατηθεί η πόλη καθαρή.
Η δημοτική αρχή οφείλει να απαντήσει:
Πόσα απορριμματοφόρα και μηχανήματα λειτουργούν με σοβαρές ελλείψεις και βλάβες και ποιος είναι ο προγραμματισμός για την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού;
Ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την προστασία των εργαζομένων από τις υψηλές θερμοκρασίες;
Και κυρίως πότε θα καλυφθούν οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού;
Γιατί η πραγματικότητα είναι αμείλικτη. Ενώ οι κενές οργανικές θέσεις στις ανταποδοτικές υπηρεσίες του δήμου υπολογίζονται σε 80 έως 100 εργαζόμενους, τα αιτήματα για μόνιμες προσλήψεις που καταθέτει, κάθε έτος, η δημοτική αρχή δεν ξεπερνούν τα δάχτυλα του ενός χεριού. Την ίδια στιγμή επιλέγεται η λύση των συμβασιούχων, των προγραμμάτων προσωρινής απασχόλησης και της διαρκούς ανακύκλωσης προσωπικού, που εξυπηρετεί τη λογική της φθηνής και ελαστικής εργασίας.
Δεν ξεχνάμε επίσης ότι κατά την προηγούμενη θητεία της σημερινής δημοτικής αρχής, όταν μετά τους αγώνες των εργαζομένων στους ΟΤΑ δόθηκε η δυνατότητα κάλυψης των αναγκών με μόνιμο προσωπικό μέσω του διαγωνισμού 3Κ/2018, ενώ οι ελλείψεις στον Δήμο Καισαριανής έφταναν περίπου τις 75-80 θέσεις, η δημοτική αρχή ζήτησε μόλις 13 προσλήψεις. Μια επιλογή που τότε επιχειρήθηκε να δικαιολογηθεί με το επιχείρημα ότι επιβαρύνονται τα ανταποδοτικά τέλη.
Η λογική αυτή είναι βαθιά προβληματική. Οι δημότες πληρώνουν για να έχουν ποιοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, ασφαλείς υποδομές και επαρκές προσωπικό. Οι εργαζόμενοι δικαιούνται μόνιμη και σταθερή εργασία, όχι ομηρία μέσω συμβάσεων και προγραμμάτων. Και κανένας εργαζόμενος δεν πρέπει να κινδυνεύει να καταρρεύσει από τη ζέστη επειδή κάποιοι θεωρούν κόστος την ασφάλεια και την υγεία του.
Η ΕΑΣ-ΟΤΑ καλεί τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τον αγώνα για:
Άμεση επισκευή και εκσυγχρονισμό του στόλου των οχημάτων.
Πλήρη εφαρμογή όλων των μέτρων υγείας και ασφάλειας.
Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των κενών οργανικών θέσεων.
Κατάργηση κάθε μορφής εργασιακής ομηρίας και ελαστικών σχέσεων εργασίας.
Ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς και προστασία της ζωής των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι της καθαριότητας δεν έχουν ανάγκη από υποδείξεις και κριτική. Έχουν ανάγκη από προσωπικό, σύγχρονο εξοπλισμό, μέτρα προστασίας και σεβασμό. Για όσα συμβαίνουν στις υπηρεσίες καθαριότητας, η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τη δημοτική αρχή και όχι αυτούς που καθημερινά κρατούν την πόλη όρθια.
Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί και η στάση της πλειοψηφίας της διοίκησης του Σωματείου Εργαζομένων του Δήμου Καισαριανής.
ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ: Εξαιρετικά αφιερωμένη η ανάρτηση στον επικεφαλής της παράταξης "Λαϊκή Συσπείρωση Ηλιούπολης" κ. Μπουγά που εργάζεται στον συγκεκριμένο δήμο δίπλα στον κομμουνιστή δήμαρχο , και έρχεται στα δημοτικά συμβούλια Ηλιούπολης και ζητάει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού από τον ΠΑΣΟΚΟ Στάθη Ψυρρόπουλο. Εκεί που η διοίκηση είναι κομμουνιστική γιατί δεν προσλαμβάνουν; Για τις καταγγελίες για τις απάνθρωπες συνθήκες εργασίας δεν θεωρούμε πως είναι πραγματικές , άλλωστε όλες και όλοι γνωρίζουν πως στο δημόσιο οι συνθήκες εργασίας είναι ευνοϊκότερες από τον ιδιωτικό τομέα και δεν θεωρούμε τον κ. Σταμέλλο παρά τις ιδεολογικές μας διαφωνίες πως ταλαιπωρεί συνειδητά και εσκεμμένα τους εργαζόμενους , του τομέα καθαριότητας. Η πόλη βέβαια βρωμάει από άκρη σε άκρη , και σε σύγκριση με αυτόν τον δήμο ο δικός μας είναι σαφέστατα σε καλύτερη μοίρα. Εκεί το σωματείο είναι κομμουνιστικό και τους "τρέχει" (τους βάζει δηλαδή να δουλεύουν 5 ώρες) για να τα έχει καλά με τον "πατερούλη"!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου