ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ για να μαθαίνετε όσα όλοι οι άλλοι σας κρύβουν....: Τάσος Ευσταθίου: Εγώ είμαι εγώ. Εσύ και εγώ , είμαστε εμείς

Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023

Τάσος Ευσταθίου: Εγώ είμαι εγώ. Εσύ και εγώ , είμαστε εμείς




ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Η 5η Δεκεμβρίου, με απόφαση του ΟΗΕ το 1985, καθιερώθηκε ως Διεθνής Ημέρα Εθελοντισμού για την Οικονομική και Κοινωνική Ανάπτυξη για να αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο τιμής στα εκατομμύρια των εθελοντών, που είναι ταγμένοι στην υπηρεσία του ανθρώπου, συχνά με κίνδυνο της ζωής τους.
Ο εθελοντισμός είναι ένας εναλλακτικός τρόπος συμμετοχής του πολίτη στα κοινά αλλά και ένα αντίδοτο στην εσωστρέφεια, στην αποξένωση και στον ατομισμό.
Δεν είναι απλά ένας όρος. Αποτελεί στάση ζωής, που ενστερνίζεται ιδιαίτερες αξίες όπως η αγάπη, η αλληλεγγύη, η κοινωνική δικαιοσύνη και η συλλογική συμμετοχή.
 
Είναι η αυθόρμητη και ανιδιοτελής προσφορά ανθρώπινης ενέργειας και η ηθελημένη παροχή υπηρεσιών

Στη χώρα μας, ο εθελοντισμός σαν θεσμός δεν είχε, μέχρι πρόσφατα, ανάλογη ανάπτυξη με αυτή των άλλων χωρών της Δύσης.
 
Γι΄αυτό και οι ειδικοί συμφωνούν ότι ο εθελοντισμός πρέπει να ξεκινήσει από πολύ μικρή ηλικία και να γίνει μέρος της ζωής του παιδιού.

Τέλος, πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ο εθελοντισμός δεν υποκαθιστά το κράτος ούτε το απαλλάσσει από τις ευθύνες του σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας & κοινωνικής πολιτικής.
 
Ας μας δώσει λοιπόν το έναυσμα ο ποιητής:
Ακούστε αυτό το τρίξιμο της πόρτας.
Ελάτε να βοηθήσουμε την πολιτεία που κοιλοπονάει τα μετάλλινα παιδιά της.
Εγώ είμαι εγώ. Εσύ και εγώ, είμαστε εμείς.
Γιάννης Ρίτσος, "Ανυπόταχτη Πολιτεία"

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: